hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در قم باید از مسئولان استانی و شهری آغاز شود

قم|فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در قم باید از مسئولان استانی و شهری آغاز شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک فرهنگ باید از بین مسئولان و مدیران شهری آغازشده تا مردم نیز به‌تبع از آن پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،عباس ذاکریان با بیان اهمیت ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر در ایجاد نظم و ترافیک روان در خیابان‌ها، اظهار داشت: متأسفانه استفاده از خودروهای شخصی و عدم استفاده از حمل‌ونقل عمومی تردد در هسته مرکزی شهر را دچار مشکل کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ساماندهی قوانین پارک در حاشیه خیابان را یکی از الزامات خیابان‌های هسته مرکزی شهر دانست و افزود: کاهش مدت‌زمان پارک خودروی شخصی و افزایش بهای پارک یکی از راه‌هایی است که مانع استفاده از خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر می‌شود.

ذاکریان تغییر نگاه خودرو محوری در بین مردم و مسئولان را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش حجم‌های ترافیک عنوان کرد و گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک فرهنگ باید از بین مسئولان و مدیران شهری آغازشده تا مردم نیز به‌تبع از آن پیروی کنند.

وی درجه‌بندی خیابان‌ها را براساس نظر کمیته فنی شورای ترافیک اعلام و بیان کرد: میدان سعیدی تا سرای خورشید، خیابان اراک تا تقاطع و دوربرگردان خیابان نیروگاه، خیابان شهدا و بلوار نیاش بر طبق درجه‌بندی اعلام‌شده دارای درجه یک هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مدت ‌زمان پارک وسایل نقلیه در خیابان‌های درجه‌یک را نیم ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: این مصوبه تا پایان سال ۹۸ اعتبار داشته و در آستانه سال ۹۹ درجه‌بندی خیابان‌ها و نرخ و مدت‌زمان پارک خودروها بازنگری می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد